mandag 10. august 2009

Trening på Plantasjen

I går ettermiddag var jeg på lp-trening med Mia, Hilde, Blenda, Marcus, Tito, Vera, Abby, Ingrid, Ronja og Rambo.
Jeg starta med lineføring med Mia, og det gikk kjempebra! Jeg går ikke en hel runde som det vil være på bronsemerket, men har i tankene at jeg skal gå lenger og lenger, og hun blir bedre og bedre på å gå med kontakt og alle mulige vendinger. Hun setter seg også ved holdt, men må på sikt rette opp i plasseringa hennes....
Tok noen stå under mars også, og der er hun ikke så flink, må kjappe opp reaksjonen på ordet på et vis, for hun går ingen skritt når hun først får med seg at det er stoppe opp hun skal...
På dekk fra holdt klaskedekka hun for første gang på asfalt MANGE GANGER i går!!!! Jeg er VELDIG fornøyd med det, har ikke trent påvirkning på dekk mange ganger siden jeg oppdaga at hun ikke klaska på asfalt (for så vidt fornuftig det da).
På fellesdekken lå hun i to minutter for første gang i går - TJOHO!!! Var tilbake og belønna en gang, etter et minutt, men hun lå altså tilsammen i to minutter: med fin kontakt og HELT stille med bakparten. flinkeste Mian det :o)
Vi trente på kjegla også, og fikk tips av Ingrid om å trene inn at fremmadsendinga er at hun skal bort og tråkke på kanten av kjegla med ene labben. Holdt ikke på lenge med den, men vi er i hvert fall i gang =)

Ingrid ville trene litt rally også, og siden Hilde hadde bilen full av rallyutstyr etter lørdagen, satte vi opp en liten bane.
Jeg gikk først en gang med bånd på Mia, og hadde bestemt meg for å ikke belønne annet enn på de skiltene hvor det er lov i en konkurranse. Mia syntes det var laaangt til første godbit, og bare måtte hoppe på meg en gang for å si fra. Gang to tok jeg uten bånd, men belønna oftere underveis. Likevel hoppa hun på meg samme sted som første gangen: under dobbel 8. Fikk meg til å lure på om hun blir mer stressa av å gå mellom kjeglene enn andre steder i banen, at det er det og ikke godbitene som gjør det. Må testes ut mer =) Men Mia var hvert fall flink ellers i rallybanen begge gangene. måtte bare stoppe litt og se på noe utenfor banen to ganger, og på slutten gang to lurte hun på om det var sant at hun skulle bli med meg å gå videre, satt/stod igjen og så på meg så jeg måtte rope noen ganger for at hun skulle komme, ikke vet jeg hvorfor :o)

I dag skal jeg ordne med diverse ting som har med rally og gjøre, også er det jobb i kveld....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar