mandag 31. august 2009

aktiviteter i langhelga =)

Fredag formiddag var jeg og Tone på agilitytrening bare oss to. Mia begynte å synes at tunnelen er veldig morsom i løpet av økta - bra! Vi trente også på å føre i 8-tall rundt et enkelt hinder for at Mia skal skjønne føring bedre, og hun var KJEMPEflink. Plutselig ville hun ikke hoppe på litt høyde på hoppehindrene da, så vet ikke om hun bare var sliten eller om hun hadde vondt i ryggen. Satte i hvert fall ned høyden til ganske lavt, og da hoppa hun fint :) Vi trente slalom med belønning i skål i enden også, og hun var av og til litt opptatt av skåla, men ikke værre enn at jeg syns hun gikk fint :o) De gangene hun detter ut av slolomen sånn midt i, er det fordi hun har for god kontakt med meg, så hun ser ikke hvor hun skal. Egentlig syns jeg det foreløpig er helt greit - bedre det enn omvendt! Men det er tydelig over det hele at hun trekker veldig mot meg og ikke har lært å trekke framover mot hindrene. Det kommer når hun kan hindrene ordentlig, for hun vil gjerne gjøre alt jeg ber henne om :o)
Jeg var så opptatt av Mia og hvor flink hun var :) at hva Tone drev med, det aner jeg ikke =) Så at hun hoppa veldig bra innimellom men... =)

På lørdag var Mias aktivitet å være med meg, Ingrid, Ronja, Ingunn og Nico å se på freestyle-konkurranse. Det er første gangen jeg har sett det, så det var spennende å se. Mange flinke hunder og eiere som har det gøy med en veldig fin sport! Hver gang jeg ser noe "nytt" så blir jo jeg veldig inspirert da, så nå driver jeg og vil trene inn et freestyleprogram. Jeg og Mia er flinke nok til å være med å konkurrere i freestyle fant jeg ut da vi satt der og så på, så da må vi jo det... he he =) Må bare trene på det OGSÅ, ved siden av alt det andre vi driver med... Har kommet på at under målene mine i de ulike sportene så har jeg helt glemt freestyle. Så nytt mål: Konkurrere i freestyle på vårparten 2010.

Søndag var jeg, Mia og Karl Magnus på skogstur for at Karl Magnus skulle plukke kantareller. Mia løp løs og var høyt og lavt og til høyre og venstre og rundt og rundt. Merker stor forskjell på å ha Mia og Gaya løs, Gaya trengte jeg nesten aldri rope på, for hun var alltid rett i nærheten, og om jeg måtte rope så kom hun alltid fra der jeg hadde sett henne sist, da hadde hun stått og snust på ett sted liksom. Når jeg så Mia forsvinne nå, og da etterhvert ropte, så kom hun konsekvent tilbake igjen fra en ANNEN kant. Mia løper altså litt lenger og mer rundt om kring :) MEN, hun kommer da - og det er veldig fint! =)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar