fredag 19. april 2013

Dag 3 på behandling av Merete :)

Har vært hos min høyt oppskattede osteopat i dag, behandling nummer 3 :)

Som vanlig er det rett på sak, og alle intimgrenser er ute av verden allerede før man tråkker innenfor døra. Jeg digger det! Ikke fordi jeg liker så veldig godt å dele av meg selv på denne måten, men jeg digger at det er så selvfølgelig, at det er så faglig fokusert og mest av alt digger jeg at det er meningen at jeg skal bli bedre av det :)

I dag hadde jeg faktisk forberedt meg godt syns jeg, med tanke på klesvalg. Hadde tatt på meg en bukse som er veldig høy i livet, med en tanke om at da må man kanskje bare kjenne utenpå klærne. Under hadde jeg g-streng. Dette ble nøye vurdert, for HVIS jeg hadde trodd at buksa skulle av, så hadde jeg tatt på meg truse. Jeg endte likevel opp på g-streng av to grunner: 1. buksa skulle jo ikke av og 2. for å slippe trusekanten som synes gjennom buksa, da dette var en ganske tynn, trang bukse.
Tidligere har jeg hatt på meg bukse som har vært ganske lav i livet når jeg har vært der, og han har da bare holdt på over buksekanten.

Gladelig nærmer jeg meg :)

Kommer inn, og etter en rask sjekk forfra får jeg beskjed om å snu meg rundt og stå med ryggen til han. Han begynner å dra opp toppen min for å få kjent på hofter osv. Jeg rekker akkurat å tilby meg å hjelpe til å holde skjorta oppe, da han i et jafs har rulla opp toppen min og lagt den inn under BHstroppen bak. Dette hadde han gjort før! Han sier da også så kjekt og greit "neida, jeg legger den bare under her, jeg!". Ja, du gjør vel det.

Så hører jeg plutselig ZIIIIPP! Jasså ja. Buksa jeg har på meg er selvsagt sånn fancy greie med glidelåsen bak. Og ikke nok med at glidelåsen ble dratt ned, det er bare å trekke buksa lenger ned, dra kantene på buksa lenger ut til siden osv. Ta for seg. Jeg må si jeg tenkt mest på g-strengen, og at jeg absolutt burde tatt truse. Da hadde han sluppet å se hele rumpa mi. Til dere som måtte lure; nei, dette er ikke det verste jeg har opplevd hos behandler av sånt noe, så dette går egentlig helt fint. Bare litt unaturlig å stå sånn med rumpa ut av glidelåssprekken i buksa bak liksom.

Selvsagt er mitt stiveste punkt for dagen langt nedi hutta heita. Altså - vi holder på nede ved rumpesprekken. Sikkert definert som nedre del av rygg (det er jo ryggsøylen), men strengt tatt snakker vi vel om rumpeområdet her. Og denne mannen, han er så engasjert! Innimellom kommer han fram foran meg for å vise med armene hvordan jeg er skeiv i rumpa. Det skal han ha - null sjenanse - og engasjement!

Han vendte stadig tilbake til å kjenne nederst i ryggen (dvs rumpa), så det var aldri noe vits i å ta på seg, så rumpa hang sånn ut av buksa hele timen. Like greit som noe annet, det.... Da jeg trodde vi var ferdige trakk jeg igjen glidelåsen, men han skulle ha en siste sjekk på hvordan jeg stod. Selvsagt. Jeg: "Å, jeg lukket der jeg nå". Han: "Det er ikke noe problem, jeg bare åpner den igjen jeg!". Selvsagt gjør du det. Det er jo ikke noe problem ;)  Jeg hadde tross alt ikke fått rullet ned toppen fra BHen enda, så alt var jo klart for en ekstra sjekk.

Men i dag var dette det som skjedde, ingenting andre rare greier. Bortsette fra at jeg hadde kneet mitt i skrittet hans da han skulle løse opp i noen greier midt i ryggen. Men da fikk jeg jo ligge på ryggen på benken, så da var rumpa tildekt i hvert fall. Et kne i skrittet blir liksom så lite da, når man slipper å ligge med rumpa bar.

Fikk knekt opp litt mellom skulderbladene og jobba litt med nakken også. Og bare så det er sagt; jeg HAR tro på at dette skal hjelpe meg. Han er bare så underlig naturlig og likefrem om ting som andre mennesker overhode ikke er, at jeg må bare skrive om det. Jeg ler for meg selv når jeg tenker på han og hvordan hans fremferd rundt dette er. Ja, jeg DIGGER det! :)   Og når man først har så store problemer i korsryggen, så ER det faktisk bedre med en behandler som syns det er helt naturlig å holde på rundt rumpa enn en som hadde vært livredd både for å ta og se i det området man faktisk trenger hjelp. Men en opplevelse - det er det!


Også kjentes jeg så MYK i korsryggen da jeg gikk derfra i dag. Tror ikke jeg har kjent meg myk i korsryggen på 14 år, så det er da noe :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar