mandag 17. august 2009

Danmarkstur

Hei igjen godtfolk!
Jeg har vært på tur med danskebåten fra fredag ettermiddag til søndagmorgen med Karl Magnus, Ragnhild og Stian. Det var en veldig hyggelig tur med noe godteri og drikke * kremt * . Jeg har gjort meg et par erfaringer i løpet av turen:
  • 1200 kroner som budsjett er noen tusen for lite :)
  • Man blir mye lettere brisen av øl enn av drinker
  • Mai Tai er den klare drinke-favoritten, med Beach Bomb som god nr 2
  • Drinken short island ice tea smaker som sprit med tam cola i.
  • Jeg kjøper fortsatt mange filmer når jeg er på Fona.
  • Jeg kjøper fortsatt mange bøker når jeg er i bokhandler.
  • De har ikke lenger noen hyller med hundegodt på danskebåten -
  • Og dyrebutikken i sentrum var nedlagt, noe som resulterte i at Mia ikke fikk noen danmarksgave.
  • Det gikk veldig fint å bo fire stykker i en trang 4mannslugar.
  • Det er lurt å ta TO reisesyketabletter, også selv om man tror det skal gå bra.
  • Lurt å ha egen STOR pose tilgjengelig om man skal spy (latterlig små de papirposene de har der)
  • Man blir både sliten og trøtt av å sitte oppe hele natta og være kvalm (det har jeg for så vidt erfart noen ganger før også...)
  • Jeg skal lære av disse punktene her til neste gang :o)
Mia har ikke lidd noen nød mens jeg har vært borte. Hun har vært hospappa og spist laks og ris hver dag. Hun har nemlig fått tre måltider hver dag hos pappa:

  1. Frokost: Tørrfor med noe godt oppi
  2. Middag: Laks og ris
  3. Kveldsmat: Tørrfor med noe godt oppi
Til pappas store forundring spist Mia bare opp alt til middagen. Både til frokost og til kveldsmat spiste hun bare opp det gode - og han kunne ikke skjønne hvorfor. Ja ja. Pappa syntes for øvrig at jeg skulle mate henne med laks og ris i fortsetningen også, og for å få nok vitaminer og mineraler kunne jeg spe på med våtfor mente han :-D

Jeg fikk for øvrig kjøpt noe som Mia hvert fall får noe godt ut av i Danmark da: En grønn froske-skammel i plast (sånn som barna har på badet for å rekke opp til vasken). Den skal Mia lære og stå på med forbena også gå rundt den med bakbena, akkurat som sirkuselefantene. Vi er godt i gang med innlæringen allerede! Hun tror hun skal ha begge labbene på OG bukke samtidig foreløpig da, men vi skal nok få plukket av bukkinga og begynne og gå rundt snart =)

Nå er det middag!

Merete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar