onsdag 12. august 2009

Som tenkt, så gjort

Har trent på kontakt med forstyrrelser med Mia i dag, siden det er det som gjør at hun detter ut i rallybanene mellom skiltene (som jeg skrev i går). nå har jeg da trent på dette, og hun takler vifting med en hånd, vifting med to hender, skrape i bakken, sparke i matskåla, løfte baklabb, løfte forlabb, stryke over ryggen, ta på halen (litt vanskelig), ta på øret (litt vanskeligere). Men alt takler hun innen max tre feilinger, og vi har ikke i utgangspunktet trent på kontakt med forstyrrelser en gang (hysj da, Merete). Eneste hun ikke takla var da jeg bgynte å hoppe oppå og ned, og det er fordi hun har lært at hun skal hoppe sammen med meg når jeg gjør det (freestyle), så når jeg feila henne flere ganger på det så ble hun ganske frustrert. Og det er jo forståelig når hun faktisk har lært noe annet, så tror det er bra lærdom på å hoppe opp og ned som gjør at hun feiler framfor at hun ikke klarer kontakt med forstyrrelser....

Men dette betyr folkens, at det er alle mine treningskompiser som må til pers og forstyrre, både mennesker og hunder, for jeg tror jeg kan konkludere med nå at hun takler mine forstyrrelser ganske greit :o)

Nå er det snart middag, gleder meg!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar