mandag 24. august 2009

Agilitytrening torsdag 20. august

Ny agilitytrening og nye muligheter=) Jeg likte meg bedre med opplegget på denne treningen, og følte ikke at Mia ble pressa til noen ting hun (eller jeg) ikke kunne, og det var veldig deilig! Vi trente litt på firerslalom, og den går sånn som den alltid har gått - helt greit, men jeg må være med henne mye. På sikt skal hun jo gå den selvstendig (og jeg iriterer livet av meg for at jeg ikke har hage og sette opp slalompinner i). Vi trente også ned-felt på bommen. Det vil si, vi endte opp med å trene bare at hun skulle gå over HELE bommen, for plutselig begynte hun å hoppe av fra siden når vi var nesten nede, og midt på oppe hoppa hun også av en gang... Vi fikk til et par bra med annen person som stod og hjalp til på andre sida, og gav oss der.
Mia gikk også gjennom pølsa liggende helt nede for første gang i løpet av kvelden, og det er jeg veldig fornøyd med!! :o) Vi begynte også å trene føring i åttetall med ett hinder for første gang, og det gikk så der... Mia skjønner ikke noe av føringa, men det kommer jo etterhvert. Vi trente litt tilvenning til vippa også, og hun lurer på hva som skjer når den smeller i bakken, men ikke værre enn at hun blir stående når det skjer, eventuelt kommer tilbake igjen med en gang. Jeg konkluderte med at det er lyden som er værst, ikke det at det rører seg under henne. Gudene skal vite at jeg har trent mye på at hun skal takle all mulig bevegelse under forlabbene på dumphusker, husker, gyngemotorsykler/hester osv, og det har heldigvis gitt veldig uttelling =)
Fornøyd med Mia, jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar