fredag 25. september 2009

treninger :)

I går var det skogstrening med Kari, Rita og Ingunn - veldig hyggelig! Ikke verdens mest effektive trening, men skravling er sunt for sjelen =)

Kari gikk et slepespor til Mia med Mias nye leke som hun er relativt gal etter... For å si det sånn så var motivasjonen hennes for å finne igjen leka si ekstremt høy! Litt for mye av det gode faktisk... Men nå er det hvert fall mer motivasjon for å gå spor enn det noen gang har vært, så får vi ta det derfra =)

Trente også litt lydighet/rally. Innsittene er veldig fine om jeg hjelper til med hånda, da blir de perfekte hver gang. Når hun skal gjøre det alene og står tett foran meg setter hun seg rett, men litt lenger unna meg. Om hun er lenger unna når jeg kommanderer har hun ett bjeff og to snurrer før hun setter seg ned skjevt.... He he, alt kan ikke være like greit ;o)

Lineføringa er veldig varierende... Trener jo å gå lenger og lenger uten snakking for å klare bronsemerket, og noen ganger går hun så bra og lenge at jeg blir helt overraska, mens andre ganger detter hun ut med en gang, og da kommer hun ikke på igjen i den "runden"... Og jeg aner ikke før jeg har begynt å gå hva hun velger.... Satser på at hun velger å gå lenge og bra når vi skal ta merket.... hhmmm...

I kveld var det ag-fritrening, og det gikk veldig bra!

Hun går nå tunnel inn høyre inngang om hun er på min høyre side. Om hun er på min venstre side går hun IKKE inn der. Må jobbe mer med høyre tunnelinngang med andre ord :) Nå syntes hun hvert fall at det var greit å gå inn der, så ut som at hun hadde gode bilder fra sist, for hun gikk inn glad og fornøyd. Tror ikke hun skjønte det nå hun var på innsiden av meg bare - altså blitt et føringsproblem, og det er bedre enn at hun ikke vil inn i tunnelen=)

Trente hoppkombinasjon også, og jeg syns Mia var flink! Følger føringa mi fint syns jeg, og har klart en bedre forståelse av hvor man skal over hoppehindret. Søker riktig også rundt svinger osv.
Slalomen er ekstremt mye bedre plutselig - i dag "hoppa" hun fram og tilbake enkelte steder og traff rette pinner for det, og så riktig så proff ut (iforhold til nivået vårt altså) ;) Hun søker mer fram selv, og har blitt vanvittig mye bedre på innganger.
Tok høyreføring på slalomen også, og det gikk mye bedre enn sist. Framgang, framgang, framgang.
Trente også å gå fra hoppkombinasjonen til slalomen, og det gikk FANTASTISK bra!!! Var først til venstreføring i slalomen, deretter tok jeg til høyreføring, og trente da kun inngang. Ble litt surr etterhvert, for Mia søker til min venstre side, men syns hun var flink. Mulig hun ble sliten på slutten, for det gikk bedre de første gangene, da gikk hun rett rundt meg og slalomstarten og rett inn på rett sted, og fikk belønning der.

Etter treninga var vi fem mennesker og 6 hunder som gikk en liten tur i skogen. Koselig gjeng, med hunder som Mia ikke trengte å bekymre seg for :)

Da har Mia fått trene 4 av ukas 5 kvelder, og bør være temmelig fornøyd!!!

Har forresten funnet mat som hun syns er såpass godt at hun foreløpig har spist opp alt hver gang hun har fått det. Er en av pølsene fra vom og hundemat, men vet ikke hvilken type det er... Står ikke noe annet på enn "vom og hundemat", så må sjekke på nettsiden dems om jeg finner ut av det =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar