tirsdag 8. september 2009

Minitrening lørdag og søndag i ag

Etter kurs på lørdag var jeg og Mia igjen i hallen for å trene litt agility.
Vi trente slalom, både inngang og å ha framdrift selv. Gikk ganske bra :0) Vi trente også tunnel, og hun går den med bøy som bare det. HUn er absolutt best på tunnel fra den ene siden da, og det er den siden vi trente på første gangen den lå i bøy, hvor hun virkelig begynte å synes at tunnelen var kul. Husker den godt ja =) Dvs at når Mia er på min venstre side og jeg sender henne til tunnel, så går det alltid bra, når jeg har henne på høyre side og sender inn, så vet hun ikke hva hun skal... Og jeg er faktisk rimelig sikker på at hun bare kan den ene veien PÅ TUNNELEN bedre enn den andre, har ingenting med at hun er på min høyre side å gjøre (har trent henne på begge sider siden jeg fikk henne - skal jo bli freestylehund også ;o) ) Så da vet jeg hva vi må jobbe med der.
Vi gikk også mønet, og det var første gang på nytt møne - intet problem der sier Mia! Ikke holder hun på å dette av fordi hun trekker for mye mot meg heller lenger, og det er jo bra. Men rumpa bare MÅ dette av mønet på ned-feltet altså. Må tenke litt på hva jeg skal gjøre der for å få henne til å bli på feltet... Hun bremser ned for å ta godbitene som ligger nederst, men rumpa bare følger med av i farta liksom...
På søndag var det egentrening på grustaket. Her hadde jeg to planer med dagen: 1. trene fremmadsending over hoppehinder som var flere på rad og 2. trene hjul.
Fremmadsendinga gikk strålende!! Baklengskjeda det, og hun hoppa/gikk ikke feil en eneste gang!! Endte med å sende henne tre hoppehinder framover i rett linje, og det var fire meter før hvert hinder, så hun løp alene fram 12 meter og hoppa helt rett - JIPPI!!!
Hjulet gikk det litt værre med. Starta veldig bra, og da jeg trodde hun hadde begynt å skjønne det ble det bare tull.... Hun ble sendt fram til hjulet et par ganger, og hun hoppa rett inn i sirkelen, men deretter gikk det bare nedover, he he :-/
Må altså trene mer på hjulet =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar