mandag 4. juni 2012

Mia er flink hund på kurs!

Har hatt en flott kveld på jaktkurset med Mia i dag! Mia har svømt for å hente dummy for første gang i dag - flinke hunden! Nå må vi bare øve på å snu svømmende, for det så ikke like elegant ut :) Hun var flink på sitt på fløyte også, hadde bare en gang hvor hun reiste seg opp da jeg løfta armen, ellers ble hun sittende og gjorde som hun skulle =) På walk up'en var hun mye flinkere til å følge foten enn jeg hadde trodd, og til å være så glad i dummiene så satte hun seg greit ned da vi stoppa, og hun ble sittende på alle kast utenom på to (på den ene hev hun seg ut, på den andre bare letta hun på rumpa). Også hadde hun en fin markering i walk up'en da hun skulle få gå ut og hente sin første. Helt på slutten skulle en annen ekvipasje hente inn en dummy, men de visste ikke helt hvor den var. Instruktøren spurte om jeg hadde markert den (visste hvor den var), og jeg kunne si "nei, men Mia vet det" (så på henne at hun hadde fulgt med, selv om jeg ikke hadde det...), så jeg sendte henne bare i ca rett retning, og Mia fant den med en gang og kom inn med den :o) Stolt Merete!  At vi ikke var særlig gode på avleveringer på de siste markeringene da vi skulle kjøre en og en snakker vi ikke så høyt om - hun søker dem da i hvert fall opp og kommer med de nesten inn :o)  Vi fikk også kjempegod trening på å dempe vann-forventninger da de "flinke" hundene skulle ut på lang svømmetur. Mia vil så gjerne uti hun også, men det fikk hun ikke lov til fordi hun svømmer ikke så langt (hun hadde jo nettopp tatt noen av sine første svømmetak bare litt før på kvelden), og det var uansett et poeng å lagre de gode vannerfaringene hun hadde fått. Så vi trente på å stå på land og se på og vente - og det gikk også bra! Mia er rett og slett bare bra, hun! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar