søndag 27. desember 2009

Romjulstrening

I dag har vi vært på den årlige romjulstreninga. På forhånd hadde jeg faktisk skrevet lapp med hva jeg skulle øve på med begge hundene, fem ting hver. Mitt forsøk på å være en smule strukturert på trening :o)
Vi begynte med nummer en på lista - agilityslalom - med begge hundene. Jobba med fire pinner og at de skulle gå selvstendig fra starten av. Dina søker nå inn første port alene, som var det jeg skulle oppnå. Vi avslutta da jeg kunne sette skåla etter andre port, og hun gikk inn første og fikk vær så god og gikk ut andre for å ta godbiten.
Mia har skåla etter siste port, og målet mitt er jo egentlig at hun skal gå alt alene, og vi starta også med det. Men før jeg visste ordet av det tok jeg meg selv i å drive og følge henne fram. FY til Merete, og skjerpe seg til neste slalomtrening.

Dinas neste var innsitt venstre side, og det går veldig bra om jeg viser med armen. Hjelperen skal selvsagt bort snart....

Og så fikk vi tilbud om å være med på en rally-bane som noen andre hadde satt opp, og da gikk resten av mitt program i vasken :o)
Det var øvelser fra klasse 1-E med i den banen, og jeg starta friskt med Dina =) Vi starta skikkelig bra, og Dina gjorde det hun fikk beskjed om! Vi kom oss helt til skilt 16 eller noe, da Dina begynte å snuse veldig på bakken. Vet ikke om det lukta veldig godt akkurat der, eller om det faktisk hadde blitt litt mye for henne. 15 øvelser hun egentlig ikke kan veldig godt strakt etter hverandre kan jo bli mye for noen og enhver.... Jeg MÅTTE jo bare teste om det gikk.... ;o) Hun kom på igjen etter et par skilt, og vi avslutta godt syns jeg. Må jo ta litt i betraktning at hun blir kasta ut i en bane hun ikke er veldig stødig i...

Mia sin runde gikk overraskende bra - måtte bare ut og løpe i snøen først, så litt energi var ute :o)
Fornøyd med begge to! Og nå kan jeg jo bruke den lappen på neste trening også! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar