mandag 31. august 2009

agilitytrening i dag også :o)

Har vært på ag-trening, og vi får jamen kjørt oss på diverse der :O) Har jobba en del føring i dag, noe jeg og Mia ikke er så gode på... Jeg vet ikke hva jeg gjør, og Mia vet ikke hva jeg gjør. Stakkars Mia ;o) MEN, det går jo ganske greit likevel da! Jeg syns vi er flinke, jeg :)
Vi jobba først med en innkalling over hindre, og Mia satt igjen opp til fire hindre hvor jeg deretter kalte henne inn over dem, og det gikk stort sett veldig fint. Vi trente også sidebytte bak mellom to hoppehindre, og det gikk også greit. Tror ikke Mia fikk med seg at jeg bytta side idet jeg gjorde det men, og det kan være noe av grunnen til at det gikk så fint - he he :)
Vi skulle også ha samme rekka med fem hopp etter hverandre etter bommen, og da blir det vanskeligere med de hoppene. Når jeg skal løpe ved siden av henne da, så trekker hun jo mot meg mellom hvert hinder (egentlig veldig flink), men det gjør jo at vi detter ut av rytmen, og da går hun glipp av noen hindre, hun ser dem ikke, og føringa er det jo så som så med, så det må vi surre litt før vi kommer oss videre. Fant jo også ut at når hun faktisk er flink å følge hånda mi og løper ved siden av meg og hopper hindrene framover de første hindrene, så er jeg for treg for henne (overraskelse...!!), og når jeg ikke klarer å løpe fort nok, så kommer hun ut av rekka og løper mot meg og "venter" på meg :) Fremmadsending er tingen vi skal trene framover med andre ord, at hun kan gå lenger og lenger fram selvstendig og gå på bare ordet, for om vi får en sånn rekke i en konkurranse så er det jo helt klart at jeg kan bare glemme å løpe med henne hele veien ;o)
Hun datt ned av vippa en gang i dag også, men går den fint etterpå likevel - takk igjen til meg selv for at jeg har vært veldig flink til å venne henne til ting som vipper under henne!!!! Er så ubeskrivelig glad for at jeg ikke har en hund som er redd for vippa!
Hjulet løp hun rundt noen ganger i dag, må trene mer kun på hjul og sette masse navn på, hun har det ikke helt klart for seg at hun SKAL gjennom den runde tingen i midten. Hun løper ikke på siden av ringen da, hun bare skipper hele hindret i steden. Skal trene med plastringen jeg har her hjemme.
Er ikke trening på mandag om en uke, og to torsdager framover nå skal jeg ha kurs selv, så da blir det ikke ag-trening i det hele tatt for Mia neste uke. Har sjans til å trene fremmadsending til hoppehinder hjemme da, pluss hjul-ringen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar