onsdag 2. september 2009

Rally-lydighetskurs

I går var første kvlden på rally-kursset jeg skal gå med Mia. Det er et nybegynnerkurs, og godt er det, for nå bør vi snart få på plass det grunnleggende.... Som rette sitter og bra lineføring i alle vendinger :) Og det ble vi pirka på på kurset, og det syns jeg er veldig bra! Ikke så lett å se seg selv utenfra når man trener alene nei, trenger noen som sier i fra hva som er galt og hvordan man kan rette det opp - ha! ;o)
Fra "sitt" til "stå" var noe av det første jeg lærte Mia da jeg fikk henne. Riktignok ikke helt rett, men hun har kunnet bevegelsen. Men den som tror hun kunne det på kurset i går tar feil.... Må altså repitere det en del for henne. Dessuten skal den være RETT, så godt vi må trene på den framover...
Hun kunne heller ikke flytte seg med meg i venstrevendingene i går (90 grader gikk greit, men alt over det så kunne hun ikke bakpartskontroll). Jeg vet jo for så vidt at vi ikke er så veldig gode på det, men at det var SÅ ille visste jeg ikke. Fikk uansett tips der og beskjed om at det må vi trene på. Etter kurskvelden da vi kom hjem (dere trenger jo ikke tro at Mia var nevneverdig sliten av første kveld på nytt kurs med fremmede mennesker og hunder), tok vi en treningsøkt, og hvem i al verden følger meg perfekt bakover mot venstre i flere runder etter hverandre??? Joda, Mia kan det hun, bare ikke akkurat på kursplassen :o) Hun har gjentatt suksessen i dag på nytt sted ift i går kveld, og hun kan det fortsatt. Har merka på konkurranser når hun blir litt stressa eller kjeder seg fordi det ikke kommer godbiter (...), da går hun for langt fram, og da blir alle vendinger mot venstre vanskelige, så vi har helt klart noe å trene på, men på kurset i går var ikke problemet at hun gikk for langt frem, hun flytta bare ikke rumpa si....

Var for øvrig VELDIG fornøyd med Mia på flyt-øvelsene i går, hun gikk med perfekt kontakt hver gang jeg ba om det (og en del når jeg ikke ba om det) i 45 minutter! Snakk om perfekt utgangspunkt for å jobbe og drive innlæring!!!
Også håper jeg at rally-kurset også generelt vil hjelpe oss i lp-programmet (og i ag og i freestyle ;)), noe jeg er sikker på at det vil =)
I dag er en rolig dag for Mia, noe som passer henne ganske dårlig.... I morgen skal vi dra og klippe snute og poter, og da har vi en ny hund når vi kommer hjem igjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar