søndag 18. april 2010

Løpetid

Mia har fått løpetid, og det gjør at vi dessverre ikke får gått rally-lydighet på søndag. Men jeg og Dina stiller selvsagt, og håper på et kjempe"løp"! For øvrig har Dina begynt å skjønne at det er en greie å se til venstre (jobber oss sakte men sikkert fram mot "danse" ved frishaping), det har tatt laaang tid, men jeg tror det har løsna bittelitt nå.... =)

Mia har hatt et par dager hvor hun ikke virker i det hele tatt, men er nå "på" igjen - deilig!! Kjersti har vært her og filma at Mia kan åpne en skuff ved å dra i en lærrem. Tror vi fikk et par bra snutter i hvert fall :O) Vi har fortsatt litt å jobbe med på den oppgaven, ift at hun bør dra lenger av gangen, og vi må også sette på navn.

Har for øvrig erfart at hun kobler over atferden, for da vi trente apport med pinner vi fant ute holdt hun godt tak og trakk bakover hver gang jeg holdt i pinnen, mens hun bare holdt fast om hun holdt den alene, og hun plukka også greit fra bakken/når jeg holdt den i lufta og slapp med en gang hun tok den. Pinnene er jo til pinner i spor, og jeg skal jo ikke holde i dem, hun skal plukke de opp og levere og gå spor videre, så jeg gjør ikke noe med det foreløpig, ikke annet enn at jeg ikke holder i de gjenstandene hun holder i. Hun får plukke/holde selv og levere bare :)

Nå skal jeg på jobb snart, trøster meg med at det er godt betalt på søndag kveld =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar