fredag 6. november 2009

Forandringer =)

Siden sist har det kommet et skjønt vesen til i hus. Dina heter hun, og er en kul, hoppende, godbitsnarkoman sheltie. Godt treningsemne med andre ord! Hun er visstnok en racer på spor, så gleder meg til å teste det!!

Jeg trener litt hver dag med begge hundene. Mia går på språk & passeringskurs nå, så vi får jo lekser der i tillegg, ikke at det er så avansert enda men vi har da litt å holde på med=)
For øvrig kan jo Mia det meste jeg trener med Dina, og Mia er ganske oppgitt over hvor lite den nye kan, og går ikke av veien for å vise Dina hvordan det EGENTLIG skal gjøres. Dina på sin side er mester i å enten dytte vekk hodet til Mia eller rett og slett bare gå over det for å få tak i godbiter, både sine egne og Mias :o)

I dag har jeg trent på huske med begge hundene - det vil si - Mia kan det jo, og var helt fra seg av forfærdelse over at Dina ikke skjønte det, så hun blanda seg inn og gjorde det da det var Dinas tur. Og egentlig var det veldig fint, for Dina syntes huska var skummel. Så da stod Mia med labbene på huska som bevega seg, mens Dina stod med sine labber planta på MIA, og syntes at det var en god løsning. =D Og etterhvert turte Dina å stå på den ene siden av huska med labbene så lenge Mia stod på den andre :) Det er jammen godt vi hjelper hverandre fram her i verden!

Ellers har Dina trent foran i dag, og begynt å skjønne at det faktisk er sitt og ikke å tilby dekk hun skal =) Mia har trent holdt på lineføring, og der har vi jammen en jobb å gjøre.... Ellers har Mia trent med tre-apporten i dag, og taktikken framover er at hun skal holde i den lenge mens jeg også holder i den.
Og til slutt har Dina hatt sine første ro-økter, og Dina kunne ikke tenkt seg noe bedre enn kos, så den går veldig fint. Å stå bundet er derimot noe helt annet DRITTbånd sier Dina da og tygger litt. Eller så er det DRITTMerete, også bjeffer hun litt. Ja ha, alt skal læres=)

Merete

2 kommentarer:

  1. Hei du :) Så flott at jeg kan følge med litt her. Du er tydligvis bedre igjen, og det er nå enda godt :) Vi skal trene litt LP på tirsdagen om du vil være med. Om om du skal trene spor så er jeg og "krøllene" gjerne med på det også... Har lurt på om jeg skulle trene blodspor med Stina kanskje... Det kunne vært noe for Dina også vet du :) Jeg legger inn link til deg fra hjemmesiden min.

    SvarSlett
  2. Hei Ann-Meretehe!
    Har ikke sett før i dag at du har lagt inn kommentarer her - derfor så stille fra meg anngående treninger osv!! Beklager!
    Bare gjør det du sier med linken - men jeg skjønner det ikke?? - he he =)

    SvarSlett