søndag 27. juni 2010

Treningsbestemmelser :)

Har tenkt og tenkt på dette med agilitytreninger. Det har vært min og Mia sin greie, noe det også primært skulle fortsette med i framtiden. Men så ble Mia dårlig i ryggen, og jeg begynte å ta med Dina på treningene i stedet. Det har gått veldig fint! Men må innrømme at det var tungt i starten, da planen var skikkelig "treningskjør" på Mia siste del av våren og å starte i hopp1 nå i sommer. Det blir det ikke noe av, og jeg fikk en liten knekk ift all den tiden jeg faktisk har lagt ned i dette. Kunne ikke konkurrere med Gaya, og har sett skikkelig fram til å kunne gjøre det i ag med Mia. Og nå da vi endelig var klare, så kan vi ikke like vel.... Bare å begynne på nytt igjen med Dina da, har jeg tenkt.

MEN fordi ag tar mye tid til fastlåste tider, har jeg bestemt meg for at det ikke blir mer ag-treninger på Dina med det første. Har selvsagt et håp om at Mia skal friskmeldes, og da vil jeg ha treningstidene åpne til henne. Jeg er jo for at man trener hundene for deres del også, ikke bare etter hva eier ønsker, men heldigvis har ikke Dina noe kjempe-forhold til ag enda, og hun syns jo at ALL trening er dritkult! Så for Dinas del er nok de andre aktivitetene vi skal drive med i sommer og høst nok :O)

For å kommentere kort om Mia: hun virker mye bedre i ryggen, men er innbilt så det holder om dagen. Hun er altså både, rar, fjern, fryktelig nærværende, kontaktsøkende, slapp, full av liv - alt i veldige bølgedager. Siste nytt er voldsom vokting med bjeff som høres annerledes ut enn de bjeffene hun har når hun vokter ellers. Tror ikke hun vet hva hun driver med. Ja ja, bare ryggen er bedre skal jeg være fornøyd :)

Og så, hva SKAL vi drive med da? Jeg har planer om å starte i freestyle med Mia i høst. Da jeg så vinner-videoen fra sist stevne skjønner jeg at vi har litt igjen, he he :D Men GØY skal vi ha det! =) Skal også gå lydighetsstevne igjen, vi driver og jobber med momenter fra det vi så kunne bli bedre fra sist bl.a. rette holter og stå under marsj. Må også gjøre en innsats på holde kontakt leeeeeenge. I tillegg skal vi gå rally3 ;)
Dina og jeg skal ta bronsemerket, hvis det blir vanskelig å finne sted å ta merket til rett tidspunkt osv, går vi nok rett på lp1. Men vi har en jobb å gjøre der altså.... Blant annet jobber vi med enkelt- og fellesdekk for tiden.... Gud bedre - godt det er lenge til avslutningshelg på klikkerkurset og start i lp... Vi jobber også mot start i rally2, er flere øvelser der hun ikke kan som vi må få orden på :) I tillegg har vi alle øvelsene til klikkerkurset å holde styr på, som vi skal jobbe ordentlig og målrettet med, nå med skriftlig plan og logg =)

I tillegg lurer jeg på om jeg skal starte begge to på lp/spor-prøve i september. Med Mia er det verst med spordelen, med Dina lydighetsdelen... Jeg kommer ikke til å starte der med Dina med mindre jeg tror hun klarer øvelsene, trenger ikke masse erfaring med at mange hele øvelser går dårlig akkurat! Det er nesten samme som lp1, bare lenger fellesdekk (skrekk og gru...) og med apport (også skrekk og gru). Har noe å jobbe mot - og det er bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar