lørdag 20. mars 2010

Treningsgleder og andre gleder =)

Siden sist har det skjedd en del ting, og siden jeg er glad i lister, så kommer det en her:

- Dina og jeg har vært på språk- og passeringskurs. Tror hun bjeffa en gang i løpet av kurset :) Nå er det bare å fortsette og trene her hjemme. Det hadde vært mye lettere om alle turer med Dina var bare meg og henne, men det er det jo ikke...
- Mia og jeg har fortsatt med ag-treninger, og koser oss stort! Mia syns fortsatt at alle treningspass er alt for korte =) Planen er å starte i sommerhalvåret i hopp, og jobbe effektivt framover med vippe-momenter, først utenfor vippa, deretter på vippa, for å få henne klar til agility 1 også. + jobbe med hjulet da, som går bra og ikke bra annenhver gang vi trener på det... :) I tillegg må hun gå pølsa med flere ulike duker, hun kommer bare ut i andre enden om det er lett duk på pølsa...
- Jeg har begynt i to nye jobber, begge i barnehager, men bare vikariater.
- Jeg søker nå ny jobb, og satser på å få noe som er helt perfekt!
- Jeg har begynt på klikkertrenerkurset til canis, og planen er å trene hovedsakelig med Dina, siden Mia får ag-trening fast to dager i uka for tiden. Morsomt med konkrete oppgaver å jobbe med, og noe press med å få delmomentene ferdig i tide :)
- Jeg har bestemt meg for å starte med hundelufting, med hovedvekt på hunder som har eiere som syns det er vanskelig å plassere de bort til hundeluftere som lufter mange hunder av gangen. Planen er altså "singel"-walks, med mental trening på turen. Vi får se hvor det bærer henn :) Skal jo ha litt fast-inntektsjobb ved siden av, så jeg har råd til å teste ut litt :) Spre budskapet! (Tar hunder som fungere også altså, vil bare at de som har litt dårligere magefølelse på hunden sin også skal ha et tilbud :) )
- Har planer om å debutere i LP1 med Mia i april.
- Dina og jeg har testa oss på bronsemerkeprøve. Dina ble redd for karakterblokka som dommeren holdt, men klarte seg imponerende bra likevel. Men hun ville ikke ligge alene i nærheten av dommeren på enkeltdekk, og kom derfor til meg etter 20 sekunder =) Vi skal trene mer med personer med ringpermer og blokker og ark i hendene i nærheten, var det jeg lærte av det :)
- Skal gå rallystevne i april med begge. Mål på Mia: komme gjennom banen uten disk, sånn som vi klarte sist =) Mål med Dina: Opprykk til klasse 2.
- Karl Magnus er observert med Dina liggende i armene/fanget som en baby for å få kos ved opptil flere anledninger. Jeg lar være å kommentere det i håp om at han ikke skal bli klar over hva han driver med, slik at han fortsetter.
- Har fått fryktelig god samvittighet av å levere ting og klær til Fattighuset. Om noen har klær, bøker, redskaper osv de ikke trenger kan det leveres til meg så kjører jeg det til fattighuset. Alt må være i god stand.
- Får ofte ikke med meg "l" når jeg skriver på dataen, så må tilbake og rette det opp stadigvekk.
- Begynte på lenger-turer-med-hundene-prosjekt, har sluttet igjen, men skal nå begynne på nytt.
- Har fått nytt styre i NRL og er VELDIG glad for at de to nye som har kommet inn er fantastisk engasjerte, flinke, arbeidsomme og hyggelige! Jippi!!!

Planer:
Mia: Lp1: denne våren. Hopp1: denne sommeren. Rally: Første napp til Elite klassen i løpet av året. Freestyle: hun kan egentlig masse øvelser, så må få ut fingeren og finne musikk og lage et program til musikken. Så er det bare å sette det sammen i rett rekkefølge, og deretter starte. Hadde egentlig plan om å starte nå på våren, men stevnene kræsjer med andre planer... Assistenthund: Skal lære å åpne skapdører med å dra i lærreim denne våren. Deretter ferdig innlært på å ta tøy ut av vaskemaskinen og legge det i en balje i løpet av høsten. (Må kjøpe balje kom jeg på nå).

Dina: Lydighet: Bronsemerket til høsten. Deretter LP1 om vi ikke oppdager andre finurligheter på neste bronsemerkeprøve ;) Rally: Opprykk til klasse 2 før sommeren. Starte klasse 2 tidlig høst. Spor: Jeg skal lære å gå bra spor i vår. Jeg og Dina skal lære å lære inn å plukke pinner i sporet, og det har jeg tenkt til å lære av Ann-Merethe =) Brukslydighet: Gå foran i line må læres inn (pluss masse annet). Om de to siste punktene går forrykende kan vi kanskje være med AM på D-spor til høsten? Caniskurset: Jobbe masse med frishaping, har heldigvis en fantastisk liste å gå etter, så jeg har kontroll på hvor vi er i løypa :) Målet er nå først å ha starta innlæring på alle øvelsene til neste kurshelg. Deretter skal jeg velge ut noen færre øvelser som jeg jobber med ad gangen, hvis jeg jobber med mange av gangen klarer jeg ikke å konsentrere meg nok :D

Bilder fra klikkertrenerkurset (tatt av Sissel):
Dina skal stå på kassa med frambena og bevege bakparten mot sin høyre (mot mitt venstre ben)


Her får hun belønning oppå kassa:



Og her har vi jammen kommet oss mye nærmer min venstre side:

I kveld skal det komme litt folk hit med hatter på hodet - gleder meg til det! Får vel gå å rydde og vaske litt til begivenheten =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar