mandag 28. mai 2012

Andre pinsedag!

I helga har jeg vært i en kirke og lært at det er kirkens bursdag i pinsen, så da regner jeg med at det stemmer. Ny kunnskap er alltid fint. Var for øvrig i en gudstjeneste hvor jeg ikke hadde hørt en eneste av sangene før. Ikke det at jeg er så bevandret i kirken, men det pleier liksom å være minst en sang som jeg hvert fall har hørt før, men ikke nå. Det var dåp, og jeg må si jeg har litt problemer med å stå med et barn på to måneder foran meg og være enig i at det barnet er syndig. Vet at det er en del av "pakka" i den troen, at det er på en måte syndig fordi det er menneske. Men når det ligger et lite vesen der og stirrer storøyd rundt seg og gaper, raper og sikler og fekter med de små armene - klarer ikke helt å forestille meg at det er så mye synd der, altså...

Nok om den formen for synd :) Det som er synd, er at jeg har to hunder her nå som ikke er i form. Mia har hatt små tendenser til å ha samme symptomene som Gaya hadde i bakbeina, hun "knekker" liksom litt i bakparten, og i stad hadde hun et par ganger hvor hun liksom ikke fikk med seg beina helt, så hun skrapte oversiden av bakpotene mot bakken. Også oppdaga jeg da jeg klipte klør i stad at de er slitt på en helt spesiell måte på venstre bakbein, har aldri sett at alle neglene på en pote er slitt på akkurat denne samme måten før. Ser både på rygg og bakbein når hun går at bevegelsene ikke er helt som de skal.
Dina har plutselig begynt å måtte tisse mye oftere. Da jeg kom for å hente hundene hos mamma i går kveld, hadde hun allerede vært ute fire gagner den dagen for å tisse utenfor på gresset. Hun maser om å få gå ut mer enn før hjemme og, og jeg tenkte jeg ikke skulle si noe til mamma om det, for å se om hun merka det samme, eller om jeg ser syner når det dukker opp nye symptomer. Men nei da, hun maser om å få gå ut og tisse mer enn vanlig. Jeg var ute og lufta Dina rundt klokka fire i stad. Kvart på fem sa hun fra at hun måtte ut, så vi gikk ut alle tre. Dina var storfornøyd med å komme ut, og vi gikk en runde uten at Dina gjorde noen ting. Kvart over fem sa hun fra igjen. Denne gangen gikk vi rett ut på gresset utenfor og da tissa hun. Vet ikke om hun blir så opptatt med lukter og snusing, gåing og gresspising at hun glemmer å tisse når vi går runder i stedet for å bare gå ut på gresset, jeg. Men jeg har lurt på om hun også har begynt å ligne litt på Gaya, for av og til virker det ikke som at det er noen grunn til at hun maser om å få gå ut; hun vet ikke hvorfor hun maser om å få gå ut, og når vi kommer ut så vet hun ikke hvorfor hun er ute... Minner meg om da Gaya begynte å bli senil - bare glad og fornøyd, men aner ikke helt hva hun driver med...

Jeg har dømt på rallystevne i dag, og det var deilig "å være tilbake igjen"!! Har savna stevnemiljøet veldig! Det er så gøy med så hyggelige mennesker å si hei til og snakke med, ingen sure miner, ikke noe "tull", bare glade mennesker som er glade i å konkurrere og vil medkonkurrentene sine vel. La oss bevare det sånn! :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar